ΕΠΑ.Λ Προσοτσάνης
Σχέσεις  εφήβων – Συμπεριφορές  εφήβων Στο 1ο Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ Προσοτσάνης, τη   Δευτέρα   14   Οκτωβρίου   2024   στο   πλαίσιο   της   εφαρμογής   του   ν.5029/2023:   «Ζούμε Αρμονικά   Μαζί-   Σπάμε   τη   Σιωπή»:   Ρυθμίσεις   για   την   πρόληψη   κι   αντιμετώπιση της     βίας     και     του     εκφοβισμού     στα     σχολεία     και     άλλες     διατάξεις» ,     αρμόδιος Αξιωματικός   της   Αστυνομικής   Διεύθυνσης   Δράμας-Σύνδεσμος   με   τις   σχολικές   μονάδες   και εντεταλμένη    εκπρόσωπος    του    Κέντρου        Πρόληψης        Εξαρτήσεων        και        Προαγωγής        της      Ψυχοκοινωνικής   Υγείας   «Δράση»   συμμετείχαν   σε   ενημερωτική   συνάντηση-συζήτηση   με   τη μαθητική κοινότητα, κατόπιν πρόσκλησης του Διευθυντή.         Οι    ομιλητές    εστίασαν    το    ενδιαφέρον    τους    στις    Σχέσεις    εφήβων    καθώς    και    στις Συμπεριφορές    των    εφήβων.    Δόθηκε    έμφαση    τόσο    στον    σχολικό    όσο    και    στον    ψηφιακό εκφοβισμό που υφίστανται οι έφηβοι.    Αναζητήθηκαν   τα   βαθύτερα   αίτια   της   εκδήλωσης   επιθετικών   αντανακλαστικών   και   νοσηρών   μα   και   βίαιων   συμπεριφορών   πολλών   εξ αυτών,   που   διαιρούν   την   κοινωνική   συνοχή   και   διασαλεύουν   την   αρμονία,   την   ευταξία   και   την   ισορροπία   εξοστρακίζουν         τον αλληλοσεβασμό    και    ναρκοθετούν    εν    τέλει    την    ειρηνική    συνύπαρξη    των    μελών    των    ανθρώπινων    κοινοτήτων.    Αποκλείστηκε κατηγορηματικά   η   οργισμένη   αντίδραση   και   η   αυτοδικία   του   θύματος   κατά   του   θύτη   και   βασανιστή   του,   όσο   πόνο   κι   αν   τού   προκαλεί ο   δεύτερος.   Προτάθηκε   η   αναφορά   σε   άτομα   ενήλικα   τα   οποία      έχουν   τη   δυνατότητα   να   βοηθήσουν   ουσιαστικά   και   να   υποστηρίξουν αποτελεσματικά   τόσο   τα   θύματα   όσο   όμως   και   τους   θύτες.   Κατέστη   σαφές   πως   η   βία   γεννά   βία   και   δεν   θα   πρέπει   να   επιλέγεται   ως μέσο   επίλυσης   διαφορών.   Ακούστηκε   για   πρώτη   φορά   πως   τόσο   το   θύμα   όσο   κι   ο   θύτης   χρήζουν   βοήθειας,   καθώς   έχουν   πρόβλημα και οι δύο.    Σταματά   η   ενδοσχολική   βία;   Πρέπει   να   προβεί   σε   κάποιες   κινήσεις   το   θύμα   ή   δεν   κρίνεται   απαραίτητο   αφού   κάποια   στιγμή   ο   θύτης θα   πάψει   να   βρίσκει   ενδιαφέρον   στο   αντικείμενο   σε   βάρος   του   οποίου   ενεργεί   κακοποιητικά;   Λύνει   η   σιωπή   το   πρόβλημα   ή   απλώς   τό διογκώνει   αφού   η   στάση   αυτή   ενδεχομένως   να   ληφθεί   ως   ένδειξη   αδυναμίας,   με   αποτέλεσμα   ο   θύτης   να   εξακολουθεί   να   προχωρά   σε άσκηση διαφοράς δυναμικού και να εντείνει την  δραστηριότητά  του;     Χρήσιμες    συμβουλές,    επιστημονικά    τεκμηριωμένες    προτάθηκαν    ως    τρόποι    προσέγγισης    του    προβλήματος    της    ενδοσχολικής εξάσκησης πίεσης από άτομα που λειτουργούν επιθετικά.         Τονίστηκαν      επίσης   τα   ιδιαίτερα   χαρακτηριστικά   τους   και   η   ροπή      που   εμφανίζουν   προς   τη   χρήση   αλκοόλ,   αλλά   και   ουσιών      που προκαλούν   εθισμό,   καθώς   και   καπνικών   προϊόντων   που   μπορεί      μεν      να   προσφέρουν   την   ψευδαίσθηση   του   ακίνδυνου   και   του αβλαβούς    σε    ό,τι    αφορά    στις    επιπτώσεις    στη    σωματική    και    ψυχική    τους    υγεία,    εντούτοις        όμως    γίνονται    ο    προθάλαμος    για «πειραματισμούς»    χωρίς    επιστροφή,    καθώς    δεν    είναι    λίγες    οι    φορές    κατά    τις    οποίες    επιχειρείται    η    «πλεύση»    σε    ισχυρότερες      τοξικοεξαρτησιογόνες ουσίες με τραγικές  κι επώδυνες συνέπειες.    Καταρρίφθηκαν   μύθοι   που   συντροφεύουν   και   προσφέρουν   βάση   στήριξης   σε   ό,τι   αφορά   τόσο   στη   χρήση   αλκοόλ   όσο   όμως   και ποτών,   τα   οποία   κυκλοφορούν   σε   ευρεία   κλίμακα   στο   εμπόριο   κι   είναι   απολύτως   προσιτά   σε   όλους.   Η   χρήση   όμως   συνιστά   ποινικό αδίκημα,   το   οποίο   όμως      τις   περισσότερες   φορές   φαίνεται   πως   τό   αγνοούν   οι   έφηβοι,   αφού   δεν   θεωρούν   επιβλαβείς   τις   συνέπειες   από τη   χρήση   αυτών.   Ένα   ζήτημα   εν   πολλοίς   ταμπού,   όπως   οι   ουσιοεξαρτήσεις   επιχειρήθηκε   να   αναλυθεί   και   να   τεθεί   στις   ρεαλιστικές του βάσεις.    Οι   ομιλητές   διατήρησαν   αδιάπτωτο   το   ενδιαφέρον   των   μαθητών   και   των   μαθητριών,   ,   οι   οποίοι/οποίες   δεν   έπαψαν   στιγμή   να παρεμβαίνουν υποβάλλοντας   καταιονισμό ερωτημάτων στα οποία έψαχναν εναγώνια απαντήσεις στέρεες και υπεύθυνες.       Και   στο   τέλος   θα   θέλαμε   να   πιστεύουμε   πως   αποχώρησαν   ικανοποιημένοι   και   σοφότεροι   από   πριν   καθώς   είχαν   την   ευτυχή   συγκυρία να ενημερωθούν από ένα καθόλα άξιο επιτελείο επιστημόνων που κατείχαν το αντικείμενό τους σε υπερθετικό βαθμό. Ευχαριστούμε από τα   βάθη της διψασμένης ψυχής μας  για την άρτια ενημέρωση!                                                                              Ο Διευθυντής                                                        του 1ου  Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. Προσοτσάνης                                                                    Σταύρος Σ. Κόλτσης                                                                     ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
1
ημερήσιο
ΤΟ ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ ΤΟ ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ ΤΟ ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ