ΕΠΑ.Λ Προσοτσάνης
«Σχέσεις Εφήβων –Συμπεριφορές Εφήβων-Ο ρόλος της Οικογένειας- Σχολείου»   Τρίτη 04 Μαρτίου 2025 και ώρα 18:00.   Κεντρικό Αμφιθέατρο 1 ου  Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. Προσοτσάνης    Άλλη    μία    δράση    έρχεται    να    προστεθεί    στη    χορεία    αντίστοιχων    εκδηλώσεων    του    Σχολείου    μας,    του    1 ου     Ημερήσιου        ΕΠΑ.Λ Προσοτσάνης,   αποδεικνύοντας   με   τον   πλέον   εύγλωττο   τρόπο   την   ευαισθητοποίηση   τόσο   του   Διευθυντή   όσο   ασφαλώς   και   του διδακτικού προσωπικού απέναντι σε ζητήματα που καθημερινά αποτελούν το επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας. Στο    πλαίσιο    εφαρμογής    του    ν.5029/2023    « Ζούμε    αρμονικά    Μαζί    –    Σπάμε    τη        Σιωπή»:    Ρυθμίσεις    για    την    πρόληψη    και αντιμετώπιση   της   βίας   και   του   εκφοβισμού   στα   σχολεία   και   άλλες   διατάξεις »   αρμόδιος   Αξιωματικός   της   ΕΛΑΣ   ΔΡΑΜΑΣ    Σύνδεσμος   της Δ.Α. Δράμας   με   Π/θμια   & Δ/θμια   Εκπαίδευση Δράμας   –   προσκλήθηκε   να   πραγματοποιήσει   ενημερωτική   ομιλία   στους εκπαιδευτικούς   του   σχολείου   μας   αλλά   και   στους   γονείς   και   κηδεμόνες   του   1ου   ΕΠΑ.Λ.   Προσοτσάνης   Δράμας    και   του   Γενικού   Λυκείου Προσοτσάνης Δράμας  με θέματα: « Σχέσεις   Εφήβων   –Συμπεριφορές   Εφήβων-Ο   ρόλος      της   Οικογένειας-   Σχολείου »   και   σε   συνεργασία   με   το   Κέντρο   Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας   «Δράση» .     «Επειδή    τα    πάντα    είναι    συνεργασία    και    συνέργεια,    πρέπει    κάποτε    να    μάθουμε    να    συνεργαζόμαστε    και    να    συνεργούμε.    Εάν επιλέξουμε    αυτή    την    ατραπό    τότε    συλλειτουργούμε.    Εάν        όμως    τήν    αποκλείσουμε    από    το    σχεδιασμό    και    το    όραμά    μας    τότε υπολειτουργούμε».    Σε   μία   εποχή   ταχέως   εξελισσόμενη,όπου   επισυμβαίνουν   κατακλυσμιαίες   μεταβολές-   που   αναδιαμορφώνουν   και   αναπλαισιώνουν   το κοινωνικό   γίγνεσθαι-   καλούμαστε   τόσο   ως   παιδαγωγοί   όσο   κι   ως      σκαπανείς   των   μορφωτικών   αγαθών   που   απορρέουν   από   τη   γνώση να   επικαιροποιήσουμε      τις      αξίες   και   τα   ιδανικά   με   τα   οποία   θα   πρέπει   να   είναι   εξοπλισμένη   η   νέα   γενιά   που   αποτελεί   πυλώνα σταθερότητας και προόδου.    Πολλές   φορές   πολλοί   έχουμε   την   αίσθηση   πως   γνωρίζουμε   εάν   όχι   τα   πάντα   σχεδόν   τα   πάντα.   Πρόκειται   όμως   για   μία   πλάνη   που μάς αποκοιμίζει σαν άλλος Μορφέας και μάς στερεί τη δυνατότητα να δούμε καθαρά και  να συλλογιστούμε στέρεα και πλέρια.    Σοφοί,   σοφιστές,   φιλόσοφοι   αναζητούσαν   τη   γνώμη   των   ειδικών   πάνω   σε   ζητήματα   αινιγματικά   και   διφορούμενα.   Διψούσαν   για   την αλήθεια,   έτσι   όπως   αυτή   αποτυπώνονταν   και   προέκυπτε   μέσα   από   γόνιμη   ανταλλαγή   απόψεων   και   θεωρήσεων,   όσο   αιρετικές   κι   αν φάνταζαν κάποιες φορές.       Στις   μέρες   μας   οι   έφηβοι   διερωτώνται,   αρνούνται,   αμφισβητούν,   απορρίπτουν,   αναζητούν,   προτείνουν,   αγανακτούν,   διαδηλώνουν      με οτιδήποτε  καθεστωτικά επιχειρείται να τούς επιβληθεί δίχως  επαρκή αιτιολόγηση και ουσιώδη τεκμηρίωση.   Αποτελεί το σχολείο ένα χώρο φυσικής αποσυμπίεσης   του άγχους για τον/την μαθητή/τρια ή συνιστά την κύρια αιτία πρόκλησής του;       Είναι   οι   διαπροσωπικές   σχέσεις   των   παιδιών   υγιείς,   ειλικρινείς   και   αρμονικές   ή   λειτουργούν   ως   μηχανισμός   αποσταθεροποίησης   της ψυχικής ευεξίας που ναρκοθετούν την ομαλή κοινωνικοποίησή τους και  την ουσιαστική σύνδεσή τους με τα εκπαιδευτικά πράγματα; Σε   μία   ουσιαστική   και   εποικοδομητική   ανταλλαγή   απόψεων   προχώρησε   το   εξειδικευμένο   επιστημονικό   προσωπικό   της   «Δράσης»   με την ΕΛΑΣ ΔΡΑΜΑΣ. Τέτοιες εκδηλώσεις μάς απαλλάσσουν από τα  σκοτάδια της αμάθειας και της άγνοιας και μάς οδηγούν στο ξέφωτο της γνώσης. Ποια η διαφορά μεταξύ της κοροϊδίας, του πειράγματος και του εκφοβισμού;  Πώς μπορούμε να υποστηρίξουμε το θύμα που υφίσταται την ενδοσχολική βία αλλά και τον θύτη που τήν ασκεί;    Αυτά   και   πολλά   άλλα   ενδιαφέροντα   και   διαιώνια   ερωτήματα   καταγράφηκαν   και   εναγωνίως   ξεδιπλώθηκαν      από   τους   παρισταμένους, γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς και των δύο σχολικών μονάδων.    Ακολούθησε   μία   εξόχως   παραγωγική   ,ουσιαστική,   απροκατάληπτη   και   πρωτόφαντη   συζήτηση   η   οποία   ανέδειξε   εξόφθαλμες   και αθέατες   όψεις   του   προβλήματος   της   βίας   που   εκφράζεται   εκ   μέρους   του   μαθητικού   πληθυσμού   σε   βάρος   τόσο   συνομηλίκων   όσο   δε και κατά μεγαλυτέρων ηλικιακά ατόμων. Οι    εισηγητές/ομιλητές    της    ενημερωτικής    συνάντησης    απόλυτα    καταρτισμένοι,    με    υψηλά    επίπεδα    επιστημονισμού    κι    έτοιμοι    ν’ απαντήσουν πρόθυμα και εύστοχα σε όσες απορίες εκφράστηκαν.    Από   τέτοιες   δράσεις   έχει   ανάγκη   η   ανθρώπινη      ψυχή   για   να   καταφέρει   να   κορέσει   την   ασίγαστη   δίψα   της   για   γνώση   και   τέτοιες εκδηλώσεις   μάς   απαλλάσσουν   από   τα   σκοτάδια   της   αμάθειας   ή   ακόμη   χειρότερα   της   ημιμάθειας   και   μάς   οδηγούν   στο   ξέφωτο   της αλήθειας.
1
ημερήσιο
ΤΟ ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ ΤΟ ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ ΤΟ ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ